Renunțarea la cumpărare in cadrul contractelor incheiate la distanta ( comenzi telefonice/on-line) estevalabil doar in cazul achizitiilor efectuate de catre PERSOANE FIZICE 

 

1. Cadrul legal

Conform Ordonantei de Urgenta Nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate la distanta:

Consumatorul persoana fizică are dreptul de a se retrage din prezentul contract, fără a fi nevoit sa justifice decizia de retragere și fără a suporta alte costuri decat cele prevazute la art.13 alin.(3) și art.14 din O.U.G Nr.34/2014, în termen de 14 zile începând de la ziua în care intră în posesia fizică a produsului. Cheltuielile de returnare sunt suportate de consumator.

Produsul returnat trebuie să fie în aceeași stare în care a fost livrat : în ambalaj, cu toate accesoriile si documentatia, cu etichetele intacte ale producatorului (etichete de identificare a seriei si modelului, etichete/elemente de sigilare aplicate de producator pentru evitarea interventiilor in zonele tehnice accesibile doar service-urilor autorizate).

Nu se acceptă pentru returnare produsele care prezintă modificari fizice, lovituri, ciobiri, zgârieturi, șocuri, urme de folosire excesivă și/sau intervenții neautorizate etc.

Conform ordonantei nr. 34/2014 privind regimul juridic al contractelor la distanta si al celor in afara spatiilor comerciale (art 2, punct 8), politica de renuntare la cumparare si returnare a produselor in termen de 14 zile calendaristice se aplica numai persoanelor fizice.

 

Renuntarea la cumparare in termen de 14 zile se poate aplica doar pentru produsele comandate online sau telefonic si livrate prin firma de curierat. Produsele cumparate de la unul din magazinele Swissteck sau de la depozitul SC Swissteck Direct Services SRL nu se pot considera a face obiectul unui contract la distanta. In aceeasi categorie intra si produsele ce au fost livrate prin personal propriu al Swissteck Direct Services SRL, personal care asigura la domiciliul clientului dezambalarea, prezentarea si testarea produsului similar operatiunilor din magazin, in vederea verificarii si constatarii de catre client a faptului ca produsul corespunde dorintelor sale, este functional, contine toate accesoriile, nu prezinta lovituri sau zgarieturi, clientul confirmand prin semnare in rubrica speciala de predare-primire existenta in factura. In aceasta categorie de servicii gratuite aferente predarii-primirii produsului nu intra si servicii speciale de instalare, configurare personalizata, montare suporti, racordare la instalatii, etc. servicii care pot fi oferite contra cost in urma unei solicitari transmise in scris de catre client, respectiv agreerii ofertei de servicii comunicate de catre vanzator.

 

Pentru produsele expediate prin firme de curierat, obiectiile cu privire la eventualele probleme privind integritatea produselor (lovituri, zgarieturi ale produsului, lipsa accesorii) trebuiesc efectuate in momentul primirii produsuluisi in prezenta agentului firmei de curierat, prin mentionarea eventualelor probleme de integritate pe documentul de predare al curierului (obligatoriu pe ambele exemplare ale AWB-ului), refuzandu-se primirea / plata coletului. In cazul existentei unor eventuale probleme legate de integritatea produsului, prin nementionarea eventualelor probleme de integritate a produsului si semnareaAWB-ului pus la dispozitie de curier in rubrica „ Am primit expeditia intacta” orice reclamatii ulterioare , cu privire la aceste aspecte, sunt nule, intrucat prin semnarea acestei rubrici confirmati curierului ca a predat respectiv ati primit produsul in stare integra. In cazul existentei unui caz de afectare a integritatii produsului dupa procedarea conform cu cele recomandate mai sus, va rugam sa ne informati in scris la adresa de mail magazinonline@swt.ro in care sa atasati o poza a AWB-ului in care ati mentionat in prezenta curierului problemele de integritate constatate si refuzul primirii produsului, pentru a lua cunostinta de situatie si a va comunica modalitatea de rezolvare a situatiei.

 

Ne rezervam dreptul de a refuza returnarea produsului in cazul neindeplinirii din partea clientului a conditiilor de renuntare la cumparare si returnare prevazute de lege (netransmiterea catre vanzator a cererii scrise de renuntare la cumparare conform model formular de retur prezent mai jos in paragraful 3, depasirea termenului legal de renuntare la cumparare respectiv returnare produs, produs returnat deteriorat/murdarit, retururi abuzive repetate).

 

2. Exceptii

Potrivit prevederilor art.16 din OG 34/2014 nu pot fi denuntate contractele care au ca obiect furnizarea urmatoarelor categorii de produse:

  1. Produse care prezinta modificari fizice, lovituri, ciobiri, zgarieturi, socuri (nesemnalate pe AWB in prezenta curierului ca si defecteestetice prezente la receptionarea produsului);
  2. Produse la care nu s-au respectat termenii certificatului de garantie.
  3. Produse aduse pe comenzi speciale (COMANDA SPECIALA este definita ca fiind lista de produse comandate de catre Beneficiar si care nu se afla in stocul uzual al Furnizorului dar care pot fi livrate pe baza unei comenzi ferme si a platii unui avans, in termenii agreati de parti. Furnizorul il va informa pe Beneficiar daca unul sau mai multe dintre produsele comandate constituie Comanda Speciala.)
  4. Produse identice desigilate in cazul achizitionarii mai multor bucati (peste 2)
  5. Produse primite cadou la alte produse, decat cu conditia unei noi achizitii.

3. Exercitarea dreptului de retragere

Pentru a va exercita dreptul de retragere trebuie sa ne informati in scris (email la adresa: retur@swt.ro sau scrisoare la adresa: Swissteck Direct Services SRL, Bd Iuliu Maniu nr 7, corp O, intrarea 2, sect 6, Bucuresti ) cu privire la decizia dumneavoastra de a va retrage din prezentul contract, utilizand o declaratie neechivoca sau un formular de retur conform modelului de mai jos .

 

Pentru a respecta termenul limita de retragere este suficient sa trimiteti catre noi in scris decizia dumneavoastra privind exercitarea dreptului de retragere inainte de expirarea perioadei de retragere prevazuta de lege (14 zile de la data achizitiei produsului) respectiv sa trimiteti catre noi produsele înainte de expirarea perioadei limita.

Pentru realizarea procedurilor de retur, vom colecta și procesa datele dumneavoastra cu caracter personal privind numele, prenumele, număr de telefon și contul IBAN, pentru rambursarea sumei achitată de dumneavoastră.

Vom păstra datele dumneavoastră cu caracter personal pentru respectarea unui termen legal sau pentru protejarea unui interes legitim al subscrisei. Datele dumneavoastră cu caracter personal vor fi distruse după trecerea termenului de păstrare, prin aplicarea unor măsuri adecvate și care asigură caracterul irecuperabil al acestora.

 Model formular/cerere retur - pentru cazul retragerii din contractele la distanta - Persoane Fizice

Cerere renuntare la cumparare produse, aferente comenzii la distanta nr. ___________________din data _____________________

Va informam prin prezenta cu privire la decizia retragerii din contractul la distanta aferent urmatoarelor produse:

______________________________________________________________________________________________________________________________________

primite la data de __________________ in baza AWB nr___________ din data___________   / facturii nr_____________din data______

produse achitate (numerar /plata on-line/plata la POS) in baza chitantei/document plata nr_____________din data________

Solicit returnarea contravalorii in contul meu nr_______________________________________deschis la banca______________________

cont deschis pe numele meu ________________________________ si sunt de acord cu acest mod de plata.

Client(nume, prenume): _______________________________, telefon:________________________________

Nota: se vor atasa copii dupa documentele de identificare:   factura fiscala + document primire produs de la curier (AWB). Pentru produsele livrate la sediul clientului de catre personalul Swissteck Direct Services SRL este suficienta copie dupa factura fiscala.

 

Cererea de renuntare la cumparare va putea fi procesata numai daca datale mentionate mai sus sunt corecte, respectiv daca indeplinesc integral conditiile si termenele prevazute de lege (OG 34/2014).

 

4. Constatare si validare/acceptare retur produs(e) in cazul denuntarii unilaterale a contractului la distanta

 

Adresa la care Clientul va trimite Produsele este urmatoarea : Bd Iuliu Maniu nr 7, corp O, sect 6, incinta Faberrom-Apaca (L-V; 10 – 18). Conform legii, costurile directe legate de returnarea Produselor vor fi suportate de Client.

 

Dupa sosirea produsului la sediul SC Swissteck Direct Services SRL, personalul calificat va verifica si constata daca pentru aceste produse primite sunt indeplinite conditiile legale de renuntare la cumparare. Verificarea si constatarea se face pe baza cererii de renuntare la cumparare emisa de catre cumparator si a conditiilor obligatorii de aplicare (vezi Exercitarea dreptului de retragere)

 

Rezultatele finale constatate vor fi comunicate cumparatorului prin e-mail, intr-un interval de 48 ore de la primirea produsului/produselor, acestea facand referire si la eventualele costurilespecialecare vor fi suportate de cumparator (daca este cazul), (vezi paragraful - Costuri si taxe speciale pentru retur produs)

 

Pe baza rezultatelor comunicate, cumparatorul este obligat, prin e-mail, in a furniza acceptul sau observatiile cu privire la cele mentionate in rezultatele comunicate, in vederea continuarii procesului de renuntare la cumparare si retur produs.

 

5. Costuri si taxe speciale pentru renuntarea la cumparare

 

a) Costuri suportate de catre cumparator:

  • Costuri de retur si transport curier(curier decis de cumparator) pentru produsul in cazul caruia cumparatorul renunta la achizitionarea produsului in termen de 14 zile de la receptia produsului. ( art.14. punctul 2 )          
  • Consumatorul este responsabil doar in ce priveste diminuarea valorii produselor rezultata din manipularea acestora,   diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor si functionarii produselor. In conformitate cu Directiva 2011/83/UE, punctul 47: pentru a stabili natura, caracteristicile si modul de functionare a bunurilor, consumatorul ar trebui sa le manuiasca si sa le inspecteze in acelasi mod in care i s-ar permite sa-o faca intr-un magazin.
  • In situatia in care Produsele returnate vor prezenta semne de utilizare sau deteriorare ca urmare a folosirii produsului de catre Client (situatie in care conform legii, nu mai poate fi denuntat contractul la distanta si nu se mai poate beneficia de returul produsului in 14 zile– a se vedea paragraful 2 de mai sus) , SC Swissteck Direct Services SRL va avea dreptul de a decide unilateral daca accepta returul iar in caz de acceptare, va rambursa Clientului doar o parte din valoarea achitata pentru achizitionarea produsului in conformitate cu mentiunile tabelului de mai jos, diferenta de pret nerambursat reprezentand contravaloarea agreata de parti ca despagubire datorata SC Swissteck Direct Services SRL pentru prejudiciul suferit ca urmare a deteriorarii produsului decatre Cumparator, evaluarea produsului returnat se va realiza de catre persoane calificate ale SC Swissteck Direct Services SRL care vor intocmi un proces-verbal constatator al Produsului la momentul primirii sale. Dupa evaluarea si comunicarea valorii de retur aferente situatiei produsului, Cumparatorul va putea confirma acordul pentru valoarea comunicata urmat de transferul sumei in contul sau bancar personal comunicat vanzatorului sau poate comunica decizia de pastrare a produsului, situatie in care pe cheltuiala sa va ridica sau va trimite curier in vederea ridicarii produsului de la SCSwissteck Direct services SRL.
  • Pentru produsele achizitionate cu plata in rate, cu sau fara dobanda, se percepe un comision de 3%.
  • Pentru produsele achizitionate prin plata cu cardul la sediul nostru se percepe un comision de 1,5%.

 

b)Costuri suportate de catre vanzator:

  • Produs ce nu este conform cu specificatiile din oferta vanzatorului.
  • Produs ce nu este conform specificatiilor mentionate in comanda cumparatorului.
  •  Produs nefunctional in primele 48 de ore de la receptie sau care prezinta deteriorari fizice constatate la receptie si mentionate de client in prezenta curierului in documentul de predare-primire al curierului (obligatoriu pe ambele exemplare ale documentului AWB, un exemplar ramanand la client iar celalalt fiind pastrat de curier ca dovada a predarii-primirii produsului).

 

6. Rambursarea sumelor

Rambursarea sumelor se va face in cel mult 14 zile de la primirea produsului, in masura in care clientul transmite informatiile necesare efectuarii platii. Rambursarea sumelor datorate se va face utilizand aceeasi metoda de plata folosita de client pentru tranzactia initiala. In cazul in care plata pentru livrarea prin curier s-a facut cash, returul de bani se va putea efectua si prin transfer bancar in contul Iban comunicat de client. Contul bancar trebuie sa fie in lei si sa fie inregistrat la banca pe numele clientului. Nu se pot efectua plati in contul altei persoane.

 

 CLAUZE DE NERASPUNDERE

Swissteck Direct Services SRL nu va fi raspunzator fata de Client pentru daune indirecte (ex.: beneficiul nerealizat, pierderi de profit sau pierderea unor oportunitati de afaceri).